Każdy zapalony rowerzysta prędzej czy później stanie przed dylematem, który dotyczy zakupienia bagażnika rowerowego. Bagazniki na rower są ułatwieniem w transporcie rowerów samochodem, a czasem, kiedy auto jest małe, w ogóle umożliwiają transport rowerów. Bagazniki na rower są bardzo różne i mają swoje wady i zalety. Pomówmy zatem chwilę o kilku z nich.
Bagażniki na tylną klapę
Bagażniki samochodowe na rower montowane na tylną klapę, są bardzo często pierwszym wyborem. Ich główna zaleta to cena. Taki bagażnik kosztuje najczęściej zaledwie kilkaset złotych. Nie potrzebujemy relingów na dachu, czy haka. Minusy tego rozwiązania oczywiście są i jest ich niemało. Najważniejsze to fakt, że jeśli nie mamy auta typu hatchback, to montaż takiego bagażnika jest trudny, a czasem niemożliwy. Dodatkowo montaż jest dość długotrwały, można uszkodzić lakier, a sam bagażnik w trakcie jazdy warto co jakiś czas sprawdzać.
Bagażnik na hak holowniczy
Bagażnik na rower na hak holowniczy uchodzi za najlepsze rozwiązanie, o ile oczywiście posiadamy hak. Montaż roweru jest łatwy, bagażnik jest pewnie zamocowany, bagażnik ma duży udźwig. Minusem będzie zawsze spora cena oraz wspomniana konieczność posiadania haka holowniczego.
Bagażnik dachowy
Bagażnik dachowy jest bardzo popularny. Cena nie jest mała, ale bagażnik ten jest tańszy niż bagażnik na hak holowniczy. Jeśli nie mamy relingów, to ich montaż będzie tańszy niż konieczność zamontowania haka. Minusem tego bagażnika będzie na pewno dość kłopotliwy sposób montażu roweru oraz fakt, że z zamontowanym rowerem nie wszędzie wjedziemy. Może nas ograniczać wysokość.