Internet to przestrzeń o ogromnych zasobach i możliwościach prowadzenia biznesu. Światy online i offline przenikają się wzajemnie, a tym co je łączy to próba walki z konkurencją. Co to jest digital marketing i jakie działania obejmuje w planowaniu strategii w sieci? Dowiedz się jak wykorzystać SEO w świecie e-commerce!
Wprowadzenie do marketingu cyfrowego
Co to jest digital marketing? Mówiąc najprościej jest to promocja produktów bądź usług przy pomocy narzędzi internetowych oraz technologii cyfrowej. Jest to praktyka uzupełniająca tradycyjne kanały dystrybucji treści, która pozwala na dotarcie do znacznie większej grupy konsumentów.
Digital marketing obejmuje:
- pozycjonowanie organiczne;
- kampanie reklamowe (Google Ads);
- e-mail marketing;
- social media marketing.
Czym jest SEO i jakie ma znaczenie w świecie cyfrowym?
Pozycjonowanie to zestaw zaawansowanych technik optymalizacyjnych, których celem jest budowanie widoczności witryny w wyszukiwarce. Strategia ta stała się obecnie niezwykle popularna, gdyż wysoka pozycja na liście wyników wyszukiwania pozwala pokonać branżowych rywali i zwiększyć ruch na stronie, dzięki czemu szanse na dokonanie faktycznej sprzedaży znacznie wzrastają.
W kontekście digital marketingu pozwala na możliwości precyzyjnego pomiaru efektów, personalizację działań, możliwość skalowania, targetowanie reklamy pod kątem słów kluczowych oraz intencji konsumentów. To co jest szczególnie ważne, to że marketing cyfrowy jest dużo tańszy niż tradycyjny.
Jak długo trzeba czekać na efekty SEO?
Pozycjonowanie to bardzo złożony proces. Na efekty optymalizacji pod kątem wyszukiwarek nierzadko trzeba więc czekać od kilku do nawet kilkunastu miesięcy. Niemniej jednak warto zaangażować się w tę strategię, gdyż osiągnięte rezultaty z pewnością wynagrodzą wszystkie poniesione trudy.
Pozycjonowanie Wrocław – jak mierzyć swoje wyniki?
Prowadzenie strategii SEO to nie wszystko. Aby pozycjonowanie było rzeczywiście skuteczne, trzeba regularnie analizować wyniki i wprowadzać niezbędne zmiany. Google Analytics i Google Search Console to doskonałe narzędzia analityczne, dzięki którym śledzenie efektów optymalizacji pod kątem wyszukiwarek nie będzie żadnym problemem.
Wnioski
Co to jest digital marketing? Teraz już wiesz! Pozycjonowanie jest jednym z filarów tej strategii, pozwalającym na uzyskanie jak najwyższej pozycji w wynikach organicznych oraz zaplanowanie płatnej kampanii. Wszystkie te światy wzajemnie się przenikają, co szczególnie było widoczne podczas pandemii COVID-19. Warto więc zainwestować czas i energię w działalność online!