Rozbudowane działania
Agencja interaktywna spełnia wiele zadań, które są jednocześnie bardzo zróżnicowane jak i także bardzo rozbudowane. Celem głównym agencji jest tworzenie w każdej formie treści. Nie chodzi tylko o formę tekstową. Chodzi zarówno o formę graficzną, głosową czy też nawet wideo. Myślenie twórcze tutaj jest zdecydowanie w cenie. Przekaz sam w sobie odgrywa także istotną rolę. Nawet tekst zwykły zostać musi zaprezentowany odpowiednio, aby zainteresował odbiorców potencjalnych oraz przyniósł efekt w postaci konkretnej reakcji z ich strony. Chodzi o stronę zakupową czy też o stronę marketingową.
Przede wszystkim kreatywność
Agencja interaktywna musi być jak najbardziej kreatywna. Agencja interaktywna myśleć musi w sposób nieszablonowy. Chodzi o to, aby dana usługa czy też produkt wyróżniały się na tle innych jak i także aby przyciągały uwagę. Kreatywne agencje swoje wizję wcielają po prostu w życie. Robi to za pomocą banerów, plakatów czy też ulotek. Wszystko jest skrojone w zasadzie na wymiar. Akcje reklamowa są skrojone na bardzo szeroką skalę. Nierzadko się zdarza promowanie przy udziale chociażby celebrytów. Zadania tak odpowiedzialne spoczywają na barkach kreatywnych agencji. Kierowane materiały przez agencje także mogą być wykorzystywane do pozycjonowania strony czy też mogą być wykorzystywane w sieci. Jak widać działania dobrej agencji interaktywnej są niekończące. Wszystko zależy od samej kreatywności.